rbi.page.title.1
rbi.page.title.2
SMS on Resolve Complaints with Ombudsman
Lodge your complaint against any bank, NBFC or payment system participant on https://cms.rbi.org.in under RB-Integrated Ombudsman Scheme. Call 14440 for more

IVRS on Resolve Complaints with Ombudsman
Thank you for calling RBI. If you are having any unresolved complaints against banks, NBFCs and non-bank issuers of prepaid payment instruments, please lodge your complaints on RBI’s Complaint Management System (CMS) portal (https://cms.rbi.org.in) or send to the Centralised Receipt and Processing Centre, RBI, Chandigarh (Email : crpc@rbi.org.in).
କ୍ଵିକ୍ ଲିଙ୍କ
ଆପଣ ବିଷୟରେ ଅଧିକ ଜାଣିବାକୁ ଚାହୁଁଥିବା ବିଷୟ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଏହା ବିଷୟରେ ଆପଣଙ୍କର ସବିଶେଷ ସୂଚନା ରହିବ. ଯଦି ଆପଣ ଅଧିକ ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି, ତେବେ ଦୟାକରି ଆମକୁ rbikehtahai@rbi.org.in ରେ ଲେଖନ୍ତୁ
ଆପଣଙ୍କର ଆର୍ଥିକ ସ୍ଥିତିକୁ ସୁରକ୍ଷିତ ରଖନ୍ତୁ
ଡିଜିଟାଲ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ କୁ ଯାଆନ୍ତୁ
ଆପଣଙ୍କର କରେନ୍ସି ଜାଣନ୍ତୁ
ବ୍ୟାଙ୍କ ସ୍ମାର୍ଟ
ଆରବିଆଇ ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗ କରନ୍ତୁ
ପେଜ୍ ଅନ୍ତିମ ଅପଡେଟ୍ ହୋଇଛି:
ଏହି ପେଜ୍ ସହାୟକ ଥିଲା କି?