SMS on Resolve Complaints with Ombudsman
Lodge your complaint against any bank, NBFC or payment system participant on https://cms.rbi.org.in under RB-Integrated Ombudsman Scheme. Call 14440 for more

IVRS on Resolve Complaints with Ombudsman
Thank you for calling RBI. If you are having any unresolved complaints against banks, NBFCs and non-bank issuers of prepaid payment instruments, please lodge your complaints on RBI’s Complaint Management System (CMS) portal (https://cms.rbi.org.in) or send to the Centralised Receipt and Processing Centre, RBI, Chandigarh (Email : crpc@rbi.org.in).
விரைவு இணைப்புகள்
நீங்கள் பற்றி மேலும் தெரிந்து கொள்ள விரும்பும் தலைப்பு மீது கிளிக் செய்யவும் மற்றும் அது பற்றிய விரிவான தகவல் உங்களிடம் இருக்கும். ஒருவேளை உங்களுக்கு மேலும் விளக்கங்கள் தேவைப்பட்டால், தயவுசெய்து எங்களுக்கு rbikehtahai@rbi.org.in என்ற முகவரிக்கு இமெயில் அனுப்பவும்
உங்கள் நிதிகளை பாதுகாக்கவும்
டிஜிட்டல் பேங்கிங்கிற்கு மாறுங்கள்
உங்கள் நாணயத்தை தெரிந்து கொள்ளுங்கள்
வங்கி ஸ்மார்ட்டர்
ஆர்பிஐ-ஐ தொடர்பு கொள்ளுங்கள்
கடைசியாக புதுப்பிக்கப்பட்ட பக்கம்: